2.ročník
RAUTOVÝ SYSTÉM OBSLUHY
– vede vedoucí rautu a rozděluje číšníky do 3 skupin
– 1 skupina pečuje o nabídkové stoly
– 2 skupina servis nápojů
– 3 skupina úklid použitého inventáře
– v případě nabídky specialit pracují u nabídkových stolů také kuchaři, popř. dranžéři
Rauty
• jsou volnější formou pohoštění, mohou být klasické nebo obchodní/reklamní/
• doba podávání je neomezená, od odpoledne až po pozdní večer
• určitá odlišení jsou pouze v podávaném sortimentu
Charakteristika rautu:
• pro všechny hosty nemusí být místo k sezení
• stačí pouze seznam hostů, nemusí být zasedací pořádek
• nepřipravuje se menu, ale jen seznam pokrmů a nápojů
• pokrmy a nápoje se připravují na nabídkové (bufetové) stoly /studený, teplý, nápojový/
• hosté si pokrmy sami vybírají a překládají
• snižuje se potřeba kvalifikovaného personálu (1 číšník na 20-40 hostů)
• vzhledem k pohoštění vstoje musí převládat sortiment, který není nutné krájet
• je vhodné pořádat pro více než 30 osob
Recepce :
• je slavnostní forma rautu
• má slavnostní zahájení, přípitek a zakončení
Slavnostní hostina s nabídkovými stoly - raut / recepce
• významné společenské setkání s pohoštěním u nabídkových stolů
• slavnostní ráz je spojen s přípravou místnosti, aktem zahájení, slavnostní přípitky a oficiálním zakončením
• jedná se o způsob stravování bez zasedacího pořádku a s možností samoobsluhy
• příchozí hosty vítá hostitel nebo ceremoniář, loučí se hostitel osobně
• při objednávání se nesestavuje menu, pouze seznam pokrmů a nápojů
• v pracovním příkaze se uvádějí počty pokrmů a nápojů, množství a druhy nabídkových stolů
Pravidla obsluhy při rautu / recepci
• po zahájení rautu zve hostitel své hosty k nabídkovým stolům
• po nabídce přípitku a chuťovek obsluha pomáhá hostům s výběrem a překládáním pokrmů
• obsluha je rozdělena do dvou pracovních skupin
1) má na starosti péči o nabídkové stoly
2) má na starosti nabídku nápojů a udržování pořádku
• poloprázdné nebo nevkusně vypadající mísy obsluha doplňuje nebo upravuje, prázdné odnáší a přináší nové
• ve vhodný okamžik nabízí speciality teplého stolu, sýry, dezerty a ovoce
• po celou dobu nabízíme, alko i nealko nápoje
• tabákové výrobky se dříve nabízely u kuřáckých stolků (popelník, svíčka – dnes pouze ve venkovních prostorách)
• nabídkou kávy a digestivu raut zpravidla končí
• závěr rautu – vedoucí otevírá dveře, obsluhující a hostitel vytvoří špalír a s hosty se loučí
Kontakt
-
Sauer Aleš
Bc. Pastorová Andrea
SŠGS
Masarykovo náměstí 2
Nová Paka 514 01
Česká republika - stolniceni@stolniceni.cz
Social Networks
Stolničení online
Praktický pomocník a rádce.
© 2022 All Rights Reserved.