2.ročník

ETÁŽOVÁ OBSLUHA

– v hotelových pokojích (snídaně, obědy, večeře)

– pokrmy a nápoje připravené na prostřených platech z kterých hosté konzumují (do dvou osob)

– hosté si objednávají zpravidla na recepci telefonicky 

– obsluhující plato pouze založí, úklid provádí pokojská nebo dle dohody s hostem 

– účet se vede na recepci a host platí při odjezdu i s ubytováním

 

Obsluha na hotelovém pokoji

Room service / Etážový servis

Pravidla etážového servisu:

  • před vstupem do pokoje klepeme, vstupujeme po vyzvání nebo třetím zaklepání,
  • po vstupu do pokoje zavřeme, pozdravíme,
  • písemně zaznamenáme objednávku (pokud nebyla provedena přes recepci),
  • předem dobře promyslíme postup obsluhy, abychom hosty zbytečně nerušili,
  • zároveň s vyřízenou objednávkou předkládáme účet (pokud není veden na recepci),
  • debarasujeme najednou dle dohody s hostem, popř. po jeho odchodu z pokoje, provádí pokojská
  • chováme se diskrétně, nesdělujeme ostatním poznatky ze soukromí hostů .

Způsoby etážového servisu

Na prostřených platech – plata do pokojů dopravujeme v rukách, na vozících, popř. v přepravních skříních.

Pomocí plat se sklápěcími opěrkami – konzumace v posteli.

Servis podle zásad jednoduché obsluhy – při obsluze většího počtu osob.

Servis podle zásad složité obsluhy – při slavnostních příležitostech.

Způsob objednání na hotelový pokoj

pomocí visačky

telefonicky

osobně v recepci

osobně u etážového číšníka, pokojské.

Na visačku host vyplní náležitosti – číslo pokoje, počet osob, jméno, datum, čas servisu, označení požadovaných pokrmů
a nápojů, podpis. Zavěsí ji zvenku na kliku dveří svého pokoje. Číšníci nebo pokojské je shromažďují a třídí.

Kontakt

Social Networks

Stolničení online

Praktický pomocník a rádce.

© 2022 All Rights Reserved.