2.ročník

ETÁŽOVÝ SYSTÉM OBSLUHY

– obsluha v pokojích 

– Chef d´étage (šéf d etáž) a jeho pomocník mají přidělený úsek, zpravidla kolem 20 pokojů

– pro usnadnění obsluhy bývá v každém podlaží office (přípravna)

 

ZÁKLADNÍ PRAVIDLA ETÁŽOVÉHO SERVISU

Dobře promyslíme postup servisu
a) šetříme kroky
b) co nejméně hosta rušíme
• před vstupem zaklepeme, vstoupíme na vyzvání nebo po třetím zaklepání,
po vstupu zavřeme dveře a po té zdravíme
• v pokoji se zdržujeme co nejkratší dobu
• nezapomeneme vyřídit zúčtovaní v hotovosti, platební kartou nebo na
hotelový učet
• použitý inventář necháváme na pokoji a sklízí ho pokojská
• vždy máme na paměti, že jsme representanty vyspělého pohostinství a že
hotelový pokoj je hostovo soukromí

• jsou to pravidla stanovená vedením provozovny s ohledem na potřeby a možnosti etážového servisu

TECHNIKA OBSLUHY

Objednávání
• Z pravidla se vyřizuje telefonicky nebo prostřednictvím PC sítě (po převzetí je vhodné objednávku zopakovat – zpětná kontrola)
• Objednávání snídaní sebou přináší obtíže (přetíženost v době podávání)
• Zavádí se objednávání formou visaček – hosté zde vyplní číslo pokoje, označí vybrané pokrmy a nápoje, případně celá menu a pokojská visačky sebere a předá etážovému číšníkovi, ten je poté roztřídí podle doby podávání a následně vyřizuje

a) Teplé pokrmy
• Musí být plynulá a rychlá obsluha, neboť je nutné udržet teplotu – používají se
nádoby s termoizolací, inventář s poklicemi (gloše), různé druhy ohřívačů a termoporty

b) Studené pokrmy
• Expedují se podle běžných pravidel

ZPŮSOBY ETÁŽOVÉHO SERVISU

1. Servis na prostřeném platě – je prostřené plátěným ubrouskem a objednávka je připravena ke konzumaci (jedno plato =max. 2 lidi)

2. Servis z plata na stůl – postupujeme jako při restauračním servisu

3. Servis na pojízdných stolech – vše je předem připraveno pouze se přistaví potřebný počet židlí

Kontakt

Social Networks

Stolničení online

Praktický pomocník a rádce.

© 2022 All Rights Reserved.