2.ročník
ETÁŽOVÝ SYSTÉM OBSLUHY
– obsluha v pokojích
– Chef d´étage (šéf d etáž) a jeho pomocník mají přidělený úsek, zpravidla kolem 20 pokojů
– pro usnadnění obsluhy bývá v každém podlaží office (přípravna)
ZÁKLADNÍ PRAVIDLA ETÁŽOVÉHO SERVISU
• Dobře promyslíme postup servisu
a) šetříme kroky
b) co nejméně hosta rušíme
• před vstupem zaklepeme, vstoupíme na vyzvání nebo po třetím zaklepání,
po vstupu zavřeme dveře a po té zdravíme
• v pokoji se zdržujeme co nejkratší dobu
• nezapomeneme vyřídit zúčtovaní v hotovosti, platební kartou nebo na
hotelový učet
• použitý inventář necháváme na pokoji a sklízí ho pokojská
• vždy máme na paměti, že jsme representanty vyspělého pohostinství a že
hotelový pokoj je hostovo soukromí
• jsou to pravidla stanovená vedením provozovny s ohledem na potřeby a možnosti etážového servisu
TECHNIKA OBSLUHY
Objednávání
• Z pravidla se vyřizuje telefonicky nebo prostřednictvím PC sítě (po převzetí je vhodné objednávku zopakovat – zpětná kontrola)
• Objednávání snídaní sebou přináší obtíže (přetíženost v době podávání)
• Zavádí se objednávání formou visaček – hosté zde vyplní číslo pokoje, označí vybrané pokrmy a nápoje, případně celá menu a pokojská visačky sebere a předá etážovému číšníkovi, ten je poté roztřídí podle doby podávání a následně vyřizuje
a) Teplé pokrmy
• Musí být plynulá a rychlá obsluha, neboť je nutné udržet teplotu – používají se
nádoby s termoizolací, inventář s poklicemi (gloše), různé druhy ohřívačů a termoporty
b) Studené pokrmy
• Expedují se podle běžných pravidel
ZPŮSOBY ETÁŽOVÉHO SERVISU
1. Servis na prostřeném platě – je prostřené plátěným ubrouskem a objednávka je připravena ke konzumaci (jedno plato =max. 2 lidi)
2. Servis z plata na stůl – postupujeme jako při restauračním servisu
3. Servis na pojízdných stolech – vše je předem připraveno pouze se přistaví potřebný počet židlí
Kontakt
-
Sauer Aleš
Bc. Pastorová Andrea
SŠGS
Masarykovo náměstí 2
Nová Paka 514 01
Česká republika - stolniceni@stolniceni.cz
Social Networks
Stolničení online
Praktický pomocník a rádce.
© 2022 All Rights Reserved.