2.ročník
ETÁŽOVÁ OBSLUHA
– v hotelových pokojích (snídaně, obědy, večeře)
– pokrmy a nápoje připravené na prostřených platech z kterých hosté konzumují (do dvou osob)
– hosté si objednávají zpravidla na recepci telefonicky
– obsluhující plato pouze založí, úklid provádí pokojská nebo dle dohody s hostem
– účet se vede na recepci a host platí při odjezdu i s ubytováním
Obsluha na hotelovém pokoji
Room service / Etážový servis
Pravidla etážového servisu:
- před vstupem do pokoje klepeme, vstupujeme po vyzvání nebo třetím zaklepání,
- po vstupu do pokoje zavřeme, pozdravíme,
- písemně zaznamenáme objednávku (pokud nebyla provedena přes recepci),
- předem dobře promyslíme postup obsluhy, abychom hosty zbytečně nerušili,
- zároveň s vyřízenou objednávkou předkládáme účet (pokud není veden na recepci),
- debarasujeme najednou dle dohody s hostem, popř. po jeho odchodu z pokoje, provádí pokojská
- chováme se diskrétně, nesdělujeme ostatním poznatky ze soukromí hostů .
Způsoby etážového servisu
Na prostřených platech – plata do pokojů dopravujeme v rukách, na vozících, popř. v přepravních skříních.
Pomocí plat se sklápěcími opěrkami – konzumace v posteli.
Servis podle zásad jednoduché obsluhy – při obsluze většího počtu osob.
Servis podle zásad složité obsluhy – při slavnostních příležitostech.
Způsob objednání na hotelový pokoj
pomocí visačky
telefonicky
osobně v recepci
osobně u etážového číšníka, pokojské.
Na visačku host vyplní náležitosti – číslo pokoje, počet osob, jméno, datum, čas servisu, označení požadovaných pokrmů
a nápojů, podpis. Zavěsí ji zvenku na kliku dveří svého pokoje. Číšníci nebo pokojské je shromažďují a třídí.
Kontakt
-
Sauer Aleš
Bc. Pastorová Andrea
SŠGS
Masarykovo náměstí 2
Nová Paka 514 01
Česká republika - stolniceni@stolniceni.cz
Social Networks
Stolničení online
Praktický pomocník a rádce.
© 2022 All Rights Reserved.